Σάββατο 20 Ιουνίου 2026
«Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ»: Η φράση που μπερδεύει ακόμη και φιλόλογους – Τι σημαίνει και σε ποιον αποδίδεται
Η φράση σημαίνει ότι...
Με απλά λόγια, το καλό αποτέλεσμα δεν εξαρτάται από το πόσο μεγάλο ή πολυάριθμο είναι κάτι, αλλά από την αξία, την ουσία και την ποιότητά του.
Πρόκειται για μια διαχρονική υπενθύμιση ότι το «περισσότερο» δεν είναι απαραίτητα και «καλύτερο».
Η ρήση αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα ποιητή και φιλόσοφο Ισοκράτη και χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για να υπογραμμίσει τη σημασία του μέτρου και της ουσίας απέναντι στην υπερβολή.
Στη σύγχρονη εποχή, η φράση βρίσκει εφαρμογή σε πολλούς τομείς της ζωής: από την εργασία και την εκπαίδευση μέχρι τις ανθρώπινες σχέσεις και την κατανάλωση πληροφοριών.
Σε μια κοινωνία όπου η ποσότητα συχνά προβάλλεται ως δείκτης επιτυχίας, το «Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ» υπενθυμίζει ότι η πραγματική αξία κρύβεται στην ποιότητα, την ουσία και τη σωστή επιλογή.
Ίσως γι’ αυτό η συγκεκριμένη αρχαία ρήση παραμένει επίκαιρη περισσότερο από ποτέ, αποτελώντας ένα διαχρονικό μάθημα που εξακολουθεί να έχει θέση στη σύγχρονη καθημερινότητα.
«Φωτιὰ καὶ τσεκούρι σὲ Νενέκους, προσκυνημένους καὶ πουλημένους!

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026
19 Ιουνίου 1827: «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους!»
Μάρκος Μπότσαρης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Παπαφλέσας, είναι νεκροί! Κι ο Υψηλάντης – ο αρχηγός που εξέλεξε η Φιλική εταιρεία – λέει τα πράγματα με το όνομά τους στην Επίδαυρο και καθαιρείται!
Σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο Ιμπραήμ εκδίδει τα «προσκυνοχάρτια». Όποιος δεν παίρνει το «ράι μπουγιουρντί» εκτελείται επιτόπου. Ο Μωριάς προσκυνάει. Οι μικρότεροι καπεταναίοι προσχωρούν στα τάγματα του εισβολέα. Ο τρόμος βασιλεύει παντού.
Ήταν 19 Ιουνίου του 1827, που ο Κολοκοτρώνης κήρυξε πολεμικό συναγερμό σ΄ όλον τον πληθυσμό του Μωριά από 15 – 60 χρονών και σάλπισε το φοβερό του σύνθημα: «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»!
Οι εντολές του είναι σαφείς: «Φούρκα και παλούκι» σ΄ όποιον πολεμά μαζί με τον εχθρό. «Όποιο χωριό δεν γυρίσει πίσω (σ.σ. δεν αποκηρύξει το προσκύνημα) είναι τα σπίτια του καημένα, τ΄ αμπέλια του κομμένα, θα τους αφανίσω από το πρόσωπο της γης! Κι αν επιστρέψουν, το Έθνος θα τους συγχωρήσει».
Ο Ιμπραήμ, επικεφαλής 13.000 Αιγυπτίων αραπάδων βαδίζει προς την Τριπολιτσά, όταν κοντά στο χωριό Κατσάνες αντικρύζει έναν κρεμασμένο με την καταδίκη από το πολεμικό «στρατοδικείο» του Κολοκοτρώνη στο στήθος:«Τέτοιον καταφρονημένον θάνατον θα έχουν από τους Έλληνας όσοι επροσκύνησαν εις τον Ιμπραχίμην και δεν μετανοήσουν και να κινηθούν κατ’ αυτού, άνδρες και γυναίκες. Τοιούτον θάνατον θα λάβουν και όσοι έχουν αυτό το άτιμον φρόνημα και δεν το αποβάλουν...»
Η μόνη επιλογή του Ιμπραήμ είναι πλέον να εντείνει την τρομοκρατία. Ωστόσο, στο δίλλημα «θάνατος από τον Τούρκο ή θάνατος από τον Κολοκοτρώνη» η απάντηση είναι εύκολη. Η επαναστατική τρομοκρατία του Γέρου πέτυχε τον σκοπό της: Ο Μωριάς σηκώνει κεφάλι ξανά.
Εκ του εις Φενεόν Γενικού Στρατηγείου, Ο Γενικός Αρχηγός της Πελοποννήσου Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ (Σπηλιάδη, Γ’, 354 και Φωτάκου, Β’, 435).
«Δώστε μου τα προσκυνοχάρτια του Μπραϊμη να σας δώσω του Έθνους. Όποιο χωριό δεν γυρίσει στο έθνος θα το αφανίσω από το πρόσωπο της γής. Απ’ τη μία θα βγαίνουν οι αραπάδες και απ’ την άλλη θα μπαίνω εγώ, θα καίω και θα σκοτώνω. Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους!»
γίναν οι γλάστρες θυμιατά και τα σκατά λιβάνι.
γίναν οι γλάστρες θυμιατά και τα σκατά λιβάνι.
Ο Άκης λοιπόν είναι βίος και πολιτεία , ένας τύπος που δεν είχε στον ήλιο μοίρα και αποδείχθηκε ένας πολύ μεθοδικός πολιτικός, που έκανε πολλές αγορές, αλλά ποτέ δεν.....
Διαβάστε περισσότερα...
Κωστής Παλαμάς.
ραγιάδες έχεις μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι,
κούφιοι και οκνοί καταφρονάν τη θεία τραχειά σου γλώσσα,των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι ...
Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι,
και Μαμμωνάδες βάρβαροι,και χαύνοι λεβαντίνοι,
λύκοι ώ κοπάδια οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι κι οι χαροκόποι αδιάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη.
Κωστής Παλαμάς.
ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ - ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΓΕΝΕΩΝ
Οι βουλευτές που ξεφτίλισαν το εθνικό μας σύμβολο

ΠΗΓΑΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ
Σαν δεν ντρέπονται καθόλου; Ο μόνος που έμεινε από την κοινοβουλευτική αντιπροασωπεία για να δει την παρέλαση της 25ης Μαρτίου είναι ο Ψαριανός. Ένας αριστερός, που παρά τις όπιες διαφωνίες, του βγάζουμε το καπέλο. Οι άλλοι που πήγαν από την Ελλάδα για να τιμήσουν την παρέλαση- οι άξιοι εκπρόσωποί μας-, έφυγαν από την παρέλασαη για να πάνε για ψώνια. Και όχι μόνο αυτό, ξόδεψαν 100.000 ευρώ για την αποστολή τους.Ντροπή; Να ποιοι είναι...
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ
Ο Ιωάννης Διαμαντίδης και Χρύσα Αράπογλου (ΠΑΣΟΚ), Σπύρος Ταλιαδούρος, Ιωάννης Τραγάκης και Παναγιώτης Σκανδαλάκης της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Βελόπουλος του ΛΑΟΣ και Γρηγόρης Ψαριανός, του ΣΥΡΙΖΑ.
Την ελληνική κυβέρνηση εκπροσωπεί ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπύρος Κουβέλης.
Για να ξέρετε πως τιμούν το εθνικό μας σύμβολο, κάποιοι.... βολευτές.....
Share on Facebook
ρε...βελοπουλε....παλι τοπνιξες ...το κουνελι.....αιντε παρε το κουβαδακι σου ....και πανε παιξε....παραπερα.....μασκαρα ε....μασκαρα.................................................
Εποχικοί πυροσβέστες: «Σας παραδίδουμε στη χλεύη της κοινωνίας» ΝΕΟΣ ΣΑΛΟΣ: ΨΗΦΙΣΑΝ ΟΛΟΙ το επίδομα «βαρέων και ανθυγιεινών» στους υπαλλήλους της Βουλής
Την έντονη αντίδραση συγκεκριμένων εργασιακών ομάδων, όπως για παράδειγμα οι εποχικοί πυροσβέστες, προκαλεί η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής να δοθούν μέσω μιας τροπολογίας επιδόματα που...
Πρόκειται για τροπολογία που εγκρίθηκε από την Ολομέλεια στις 15 Ιουλίου 2025 και αφορά την ένταξη των εργαζομένων της Βουλής στα «βαρέα και ανθυγιεινά» επαγγέλματα, αλλά και την καθιέρωση «κινήτρου Επίτευξης Στόχων Στήριξης του Πολιτιστικού και Μορφωτικού Έργου» για εργαζομένους στο Ίδρυμα της Βουλής.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές εντάσσονται στα τρία πρώτα, από τα πέντε συνολικά άρθρα της νομοθετικής τροπολογίας. Όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής της 15ης Ιουλίου, ψήφισαν υπέρ της τροπολογίας επί της αρχής όλα τα κόμματα, εκτός από το ΚΚΕ και την Πλεύση Ελευθερίας που ψήφισαν «παρών».
Αντιθέτως, το πρώτο άρθρο της τροπολογίας έγινε δεκτό ομόφωνα από όλα τα κόμματα του Κοινοβουλίου. Πρόκειται για το άρθρο που προβλέπει την καταβολή του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας και στους υπαλλήλους της Βουλής και την εξουσιοδότηση του ΓΓ της Βουλής να αποφασίζει για τους όρους, προϋποθέσεις και ύψος του σχετικού επιδόματος, με αναδρομική ισχύ και καταβολή από την 1/1/2025.
Τα άρθρα 2 και 3 έγιναν δεκτά κατά πλειοψηφία καθώς όλα τα κόμματα τα υπερψήφισαν, εκτός από το ΚΚΕ που δήλωσε «παρών». Τα συγκεκριμένα άρθρα αφορούν, αντίστοιχα, τη δυνατότητα καταβολής του κινήτρου επίτευξης στόχων στήριξης του κοινοβουλευτικού έργου και την πρόβλεψη συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των εργαζομένων στο Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων.
Ακολουθεί ο πίνακας των ψήφων (Eπί της Aρχής και Άρθρο 1), όπως έχει καταγραφεί στα πρακτικά της Βουλής:

Εποχικοί πυροσβέστες: «Σας παραδίδουμε στη χλεύη της κοινωνίας»
Η απόφαση της Βουλής προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση των Εποχικών Πυροσβεστών, οι οποίοι παρά το σκληρό έργο τους διεκδικούν ακόμη την ένταξή τους στα «βαρέα και ανθυγιεινά».
Σε ανάρτησή τους, όπου προβάλλουν το σχετικό ΦΕΚ, με έντονη διάθεση ειρωνείας, τονίζουν:
«Δεν είναι μικρό πράγμα να κουβαλάς ποτήρια με νερό στους διαδρόμους, να προσέχεις μην πέσει ο καφές στα πρακτικά, να κινδυνεύεις με τενοντίτιδα από το πληκτρολόγιο ή να πάθεις λουμπάγκο από την περιστρεφόμενη καρέκλα.
Εμείς, αντίθετα, ριχνόμαστε καθημερινά στις φλόγες, μετράμε εγκαύματα, αναπνέουμε καρκίνο και θρηνούμε συναδέλφους στη μάχη με τη φωτιά. Αν όλα αυτά δε θεωρούνται «επικίνδυνα και ανθυγιεινά», τότε μάλλον η πραγματική μάχη δίνεται στα air condition και στα συρραπτικά της Βουλής».
«Αφού αποφάσισαν να τους δώσουν επιπλέον επιδόματα, τουλάχιστον ας είχαν την αξιοπρέπεια να τα βαφτίσουν διαφορετικά.
Η κοινωνία βλέπει και κρίνει. Και εμείς σας παραδίδουμε στη χλεύη της...», καταλήγει η ανάρτηση των εποχικών πυροσβεστών.
Αντώνης Ρηγόπουλος
Το ζειμπεκικο δεν σε κανει μαγκα... πρεπει να εισαι..... για να το χορεψεις ........
Ελεύθερος...
Ελεύθερος είναι εκείνος που μπορεί να ζει χωρίς να λέει ψέματα. |
«Φωτιὰ καὶ τσεκούρι σὲ Νενέκους, προσκυνημένους καὶ πουλημένους!

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026
Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Σαν σήμερα το 323 π.Χ., δώδεκα ημέρες μετά την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων τής ασθενείας του, εκπνέει στην Βαβυλώνα, σε ηλικία 33 ετών, ο μέγιστος ηγέτης των αιώνων, το κεραύνιο δόρυ και ο φωτοβόλος πυρσός τού Ελληνισμού, το θείο τέκνο τού Διός, ο Μέγας στρατηλάτης και κοσμοκράτωρ Αλέξανδρος.
«Υπάρχουν...
Για τον ξαφνικό θάνατο τού στρατηλάτη διατυπώθηκαν πολλές εκδοχές, από την δηλητηρίαση μέχρι τους ελώδεις πυρετούς και τον τύφο.
“Τα συγκριτικά στοιχεία που θα επέτρεπαν αναγωγή τής ημερομηνίας θανάτου στο δικό μας ημερολόγιο είναι ελλειπή. Ως προσφάτως στηριζόμασταν στην ημερομηνία τού ΨευδοΚαλλισθένους, εκδ.Kroll, Γ΄35: «Φαρμοῦθ ιτετράδι δύσεως», αντίστοιχη με την 13η Ιουνίου [G.Unger, Philologus, XXXIX, 1880, Derattische Schaltkreis, 491-4·Beloch, ὅ.π.)· πλην ο Samuel, Ptolemaic Chronology, 47, την απορρίπτει, βάσει ενός βαβυλωνιακού αστρονομικού ημερολογίου, δημοσιευμένου το 1955, που αναφέρει ως ημερομηνία θανάτου την 29η του δευτέρου τοπικού μήνα Αγιαρού, δηλαδή: 10 Ιουνίου 323. («Ιστορία τού Μεγάλου Αλεξάνδρου»,
JohannGustavDroysen, Ρ.-Η.-Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ).
Κι απ’ την θαυμάσια πανελλήνιαν εκστρατεία,
την νικηφόρα, την περίλαμπρη,
την περιλάλητη, την δοξασμένη
ως άλλη δεν δοξάσθηκε καμμιά,
την απαράμιλλη· βγήκαμ’ εμείς·
ελληνικός καινούριος κόσμος, μέγας.
Εμείς· οι Αλεξανδρείς, οι Αντιοχείς,
οι Σελευκείς, κ’ οι πολυάριθμοι
επίλοιποι Έλληνες Αιγύπτου και Συρίας,
κ’ οι εν Μηδία, κ’ οι εν Περσίδι, κι όσοι άλλοι.
Με τες εκτεταμένες επικράτειες,
με την ποικίλη δράσι των στοχαστικών προσαρμογών.
Και την Κοινήν Ελληνική Λαλιά
ως μέσα στην Βακτριανή την πήγαμεν, ως τους Ινδούς.
(Κ.Π. Καβάφης, “Στα 200 π.Χ.”)










.jpg)







