Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Γιάννης Αρζουμανίδης, πρωταθλητής πάλης: "Από εμάς τους Έλληνες ξεκίνησαν όλα τα μαχητικά αθλήματα"

Ο πανελλήνιος πρωταθλητής πάλης, ο νεαρός αθλητής (23 ετών) Γιάννης Αρζουμανίδης με την ευκαιρία της συμμετοχής του στους πανελλήνιους αγώνες "Πάλη στην Άμμο" που πραγματοποιήθηκαν στην Κατερινόσκαλα Κατερίνης παραχώρησε συνέντευξη στον Αποστόλη Λέινα.

Α.Λ : Πες μας για σένα και πως ξεκίνησες.
Γ.Α : Ξεκίνησα από την ελληνορωμαϊκή πάλη, αλλά κατά τη διάρκεια έκανα αλλαγές, φέτος παλεύω στην ελευθέρα πάλη. Βέβαια και στην ελληνορωμαϊκή έχω φέρει διακρίσεις : Τρίτος στο κόσμο, όγδοος στην Ευρώπη, στην πανεπιστιμιάδα, πανελληνιονίκης τέσσερις φορές. Στην ελευθέρα πάλη φέτος πιστεύω πως ήταν η χρονιά μου, βγήκα πρώτος στην Ελλάδα, πέμπτος στην Ευρώπη και δευτέρος μεσογειονίκης. Στο τζούντο επίσης έκανα το ντεμπούτο μου ως πρώτος στην Ελλάδα και δέκατος σε παγκόσμιο κύπελλο. Σε grabling έχω βγει τρίτος στον κόσμο και σε παγκράτιο βγήκα πρώτος στην Ελλάδα.
Α.Λ : Όπως βλέπω είσαι ένας πολυσύνθετος αθλητής.
Γ.Α : Ναι ακριβώς. Είμαι πολυσύνθετος αθλητής και δεν εστιάζομαι μόνο σε ένα άθλημα. Βέβαια αγαπάω όλα τα μαχητικά αθλήματα. Και είναι κρίμα που οι Έλληνες δεν μας στηρίζουν τόσο πολύ, γιατί από εμάς τους Έλληνες ξεκίνησαν όλα τα μαχητικά αθλήματα, όπως η πάλη που είναι ένα από τα αρχαιότερα αθλήματα, καθώς και το παγκράτιο. Έχει πάνω από 3.500 χρόνια ιστορίας, αλλά η πάλη είναι από την αρχή του ανθρώπου και της πιστεύω ότι σήμερα της λείπει το γόητρο που πιθανόν να είχε κάποτε τα παλιότερα χρόνια.
Α.Λ : Από πού κατάγεσαι;
Γ.Α : Από τη Θεσσαλονίκη, όπου και μεγάλωσα. Ο πατέρας μου είναι από τη Χαλκιδική και η μητέρα μου από τη Δράμα. Και τους ευχαριστώ παρά πολύ που με στήριξαν, γιατί χωρίς αυτή τη στήριξη δεν θα έφτανα ως εδώ που έφτασα, γιατί όπως καταλαβαίνετε, ένας αθλητής αυτού του επιπέδου είναι πάρα πολύ δύσκολο να δουλεύει και να κάνει διπλή προπόνηση παράλληλα, για να τα βγάλει πέρα.
Α.Λ : Τώρα μένεις μόνιμα στη Θεσσαλονίκη με τους γονείς σου;
Γ.Α : Ναι μένω μόνιμα στη Θεσσαλονίκη στο σπίτι των δικών μου. Με φορτώνεται η μάνα μου, με πλένει και με μαγειρεύει και όπως καταλαβαίνετε θέλω μια ιδίαιτερη φροντίδα ως αθλητής, άλλη διατροφή, καλό φαγητό. Δεν τρώω πίτσες, δεν πίνω κόκα κόλες. Δεν πίνω πολύ αλκόολ και φυσικά δεν καπνίζω. Ο πατέρας μου με ενισχύει οικονομικά σε κάθε μου προσπάθεια.
Α.Λ : Από το κράτος δεν έχεις απολαβές;
Γ.Α : Δυστυχώς δεν έχω τις απολαβές που θα μπορούσα να έχω. Δηλαδή στην ομοσπονδία δεν πληρώνομαι. Αλλά δεν φταίει μόνο η ομοσπονδία σαν ομοσπονδία σε αυτό το θέμα. Και ο νέος νόμος των αθλητών με καταβαράθρωσε θα έλεγα, γιατί δικαιούμουν και κάποιο πριμ που τώρα φέτος με αυτόν το νόμο δεν το δικαιούμαι. Και όλα αυτά για επτά μήνες. Επειδή άλλαξε το νόμο ο υφυπουργός αθλητισμού και τώρα δεν έχουμε τις απολαβές που κάποτε είχαμε.
Α.Λ : Γιατί πέρασε τέτοιο νόμο ο υφυπουργός Γιάννης Ιωαννίδης, ο οποίος είναι άνθρωπος που προέρχεται από τον αθλητισμό;
Γ.Α : Ναι, είναι άνθρωπος του αθλητισμού, δεν είναι ξένος. Δεν μπορώ να ξέρω ποιους λόγους είχε για να φέρει έναν τέτοιο νόμο. Γιατί με το να μειώνεις τα αθλητικά προνόμια από την πέμπτη θέση στην τρίτη και στην πρώτη θέση, ώστε να έχεις τις απολαβές, αυτό δεν μειώνει το φαινόμενο ντόπινγκ. Γιατί για μένα αν είναι μία φορά δύσκολο να βγεις πέμπτος, είναι δέκα φορές δύσκολο να βγεις τρίτος σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Μιλάμε για αθλητισμό υψηλών απαιτήσεων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου